BosziTeszt ★ Bourjois Colorband univerzális szemceruzák

, , Nincsenek kommentek
Sziasztok!

Hogy a nem-körmös olvasóimnak is kedveskedjek egy kicsit, mára egy teszttel készültem egy vadiúj Bourjois termékről. Az elmúlt egy-két hónapban - ahogy azt a bejegyzésekből is láthatjátok - sok új szemhéjpúdert kipróbáltam, és ennek kapcsán kezdett foglalkoztatni a kérdés, hogy hogyan tehetném őket hosszantartóvá a szemhéjamon. Így figyeltem fel a Bourjois Colorband univerzális szemceruzáira (alias "shadow crayon"-jaira). Két árnyalatot próbáltam ki, a fekete Noir abstrait-et és a pezsgőszínű Beige minimaliste-t.


Lássuk, hogy szuperálnak! :)

Prológus

Tudom, megszállott vagyok, de én minden pénteken munka után menetrendszerűen ellátogatok a város legnagyobb Bootsába és Superdrugjába (olyanok, mint a DM meg a Rossmann odahaza), és alaposan körbeszimatolok, hogy milyen újdonságok és akciók vannak. Ehhez természetesen az is hozzátartozik, hogy széjjel szvaccsolom magam - legtöbbször mindkét kézfejem full szvaccs, mire befejezem a boltok "szemléjét". :D Így fedeztem fel mai tesztünk alanyait is, a Colorband ceruzákat és bitangos pigmentáltságukat.

Itt, beauty témák iránt érdeklődök körében szeretnék megosztani valamit, ami azóta kikívánkozik belőlem, amióta szemtanúja voltam az esetnek. Épp vidáman szvaccsolom az egyik cerkát, amikor egy brit bige odalép mellém az állványhoz, elveszi a fekete teszter ceruzát, elsomfordál vele a tükörhöz, és most kapaszkodjatok meg: KIHÚZZA VELE AZ ALSÓ ÉS FELSŐ VÍZVONALÁT. Igen, a teszter ceruzával, amit rajtam kívül, azt megelőzően még másik húsz ember lehúzott a kézfején... Nem vagyok bacifóbiás, de ezen a mai napig nem tettem túl magam, pedig már vagy két hete történt...
Najó, inkább térjünk a lényegre. :D


A külcsíny

A ceruzák kivitelezése szerintem szép, kifejezetten elegánssá teszi őket a fényes felirat. Az univerzális szemceruzák (szemceruza és a szemhéjárnyaló egyben) koronázatlan királyaihoz, a NYX Jumbo pencilekhez képest ez mindenképpen pluszpont, ám a Colorband-ek rövidebbek náluk és valamivel vékonyabbak is, következésképpen kevesebb terméket is tartalmaznak. Számszerűleg a NYX 5 grammjához képest itt mindösszesen 3.25 gramm terméket kapunk ceruzánként. 


A ceruzák hegyét szorosan illeszkedő kupak védi. A végük úgy néz ki, mintha tekerős megoldással működnének, de sajnos ez csak dizájnelem, a ceruzákat hegyezni kell - vagyis bénaságom esetében a hegyezés közbeni törés kockázata fokozottan fenn áll.



A belbecs

Idekinn, a UK-ban elérhető 6 árnyalat közül én a legvilágosabb és legsötétebb színt választottam (a többiekről képeket és szvaccsokat például ezen a blogon láthattok). Ennek az volt az oka, hogy egyrészt úgy gondoltam, a pezsgőszín több szemhéjpúder alá elmegy alapnak, mint például a sötétbarna árnyalat, másrészt én még ilyen pigmentált fekete szemceruzát / szemhéjpúdert még nem láttam. Az alábbi fotóhoz délelőtt készültek a szvaccsok, és a fekete nyoma még micellás vizes lemosás, és több kézmosás után, még így este, amikor ezt írom is ott van. Vagyis a pigmentáció egyszerűen brutális mindkét termék esetében.



Bevetésen

A héten minden nap rajtam volt a pezsgőszín különböző konstellációkban. Ez az egyébként szatén finisű szín önmagában sajnos nem működik, ellentétben a például a Maybelline Color Tattoo On and On Bronze-zal. Tehát a pezsgőszín minden napra kapott társaságot, melyre egy példát is mutatok a következőkben. A legegyszerűbb felállás az volt, hogy egy sötétebb barna szemhéjpúder került a szemem külső felére, amiből satírozás közben a mélyítővonalamba is vittem. Az alábbi smink annyival több ennél, hogy a mélyítővonalamba egy meleg világosabb barna árnyalat került. A tapasztalatom egyébként az, hogy a szmehéjpúdereket kiválóan bele lehet mosni a ceruza krémes textúrájába. 


A másik felállás az volt, amikor a ceruzát egy az egyben szemhéjfesték alapként használtam, tehát a belső szemzugba a Colorband fölé valamilyen világos szemhéjpúder került. A termék nagyon jól megfogja a por állagú szemfestéket, jelentősen meghosszabbítva ezzel a tartósságukat, mindezt anélkül, hogy a festék összegyűlne a szemhéj redőiben. Emellett a krémes szemfestékeimmel ellentétben, amelyeket alapként szoktam felvinni, nincs tőle "nehéz érzés" a szemhéjamon, ráadásul a felviteléhez (eltekintve a szélek megigazításától) sem kézzel, sem ecsettel nem kell a festékbe másznom.

A fekete ceruzát a napokban kipróbáltam "tusvonalként", de nekem úgy nem jött be, mert a színe nem volt elég intenzív, nem értem el vele azt a hatást, amire a filces tusom képes, másrészt a duci hegyével elég nehéz precíznek lenni. Ugyanakkor csodálatos szolgálatot tett, amikor a felső vízvonalam húztam ki vele. Az említett sminkben is ebben a formában viselem, és ahogy látjátok is, a teljes fedésnek köszönhetően nagyon szépen dúsítja optikailag a szempillasoromat. Egyetlen hátulütője a dolognak, hogy kínszenvedés eltávolítani, hajlamos makacsul belekapaszkodni a szempillák tövébe.


Készítettem egy füstös tesztsminket is a fekete Colorband-del (melyet itt láthattok), és az a helyzet, hogy nem vagyok elragadtatva tőle. Amikor felvittem a szemhéjamra, a szvaccsnál látott ébenfekete színt kaptam. Ám amikor a füstösítésre került a sor... Hihetetlenül nehéz eldolgozni a színt! Ekkor lettem figyelmes a feliratra a ceruzán: "Smudge proof", vagyis dörzsölés álló. Nem tudom, ez a tulajdonság mennyre válik előnyére ennek a ceruzának. Ha ez a többi színre is igaz (pl. a sötétbarnára), akkor ez magában hordozza, hogy önmagukban nem használhatók, szükség van egy szemhéjpúderre, amivel elkendőzhetjük az éles széleket. Ez nálam praktikusság szempontjából  mindenképpen levon a ceruzák értékéből.

A pezsgőszínnél ez nem merül fel, mint probléma, hiszen kifejezetten szemfesték alapnak vásároltam, tehát így is-úgy is előkerül még valamilyen szemhéjpúder, és azokkal az éles széleket szépen el lehet takarni. Végezetül feltétlenül említésreméltó, hogy a dörzsölés állóság mellett a termékek vízállóak is (nemcsak ígéri, be is tartja), ám micellás vízzel a szemhéjról - a vízvonallal ellentétben - gond nélkül eltávolíthatók. 


Összegzés

A pezsgőszínű Colorband ceruzával nagyon elégedett vagyok, és nyugodt szívvel ajánlom. Önmagában is szépen mutat a szemsminkben, és alapként is jól működik, ráadásul anélkül, hogy "vastag, nehéz" smink érzetét keltené a szemhéjon. A fekete árnyalatról sajnos ugyanezt nem mondhatom el. Bár optikailag nagyon szépen dúsítja a szempillasport a felső vízvonalban használva, az eltávolítása extra odafigyelést igényel. Ha tusként szeretnénk használni, sajnos a vastag hegye nem ad lehetőséget nagymértékű precizitásra. Füstös szemeknél intenzív alapot képez, viszont a dörzsölés álló tulajdonsága miatt a végtelenségig tart a széleit elfüstösíteni.

Ezenkívül két negatívumot tudnék felhozni általánosságban. Az egyik, hogy az itteni árakat szemlélve, ár-érték arányban - még ha a kivitelezés fényévekkel szebb is - a Colorband-ek alul maradnak a NYX Jumbo penciljeivel szemben (£5.99-ért 3.25 g terméket kapunk a Colorband ceruzákkal, míg a Jumbo pencilekben £4-ért kapunk 5 g-ot). "Második féláron" akcióban jutottam hozzá ehhez a két ceruzához, egyébként szerintem nem ruháztam volna be kapásból kettőre. Másfelől én jobban örülnék, ha a hegyezős megoldás helyett, egy-két rúzsceruzáshoz hasonlóan ők is tekerősek lennének. Mindezek miatt én egy 3-sal illetném a Colorband ceruzákat, viszont önmagában a pezsgőszínű árnyalatra jó kisználhatósága miatt 4.5-t adnék. A végső értékelésben ezért 3.5-t adtam.

Ár: £6.99 + £3.49 - ért vettem a két ceruzát akcióban a Superdrugban.
Magyarországon kapható: Állítólag hamarosan ott is feltűnnek a drogériák polcain! :)
ZsebBoszi Index: 3.5/5



Szeretitek az ehhez hasonló univerzális szemceruzákat?
Ti hogyan teszitek tartóssá a szemhéjpúreket a szeméjatokon?

Csodás napot kívánok:

ZsebBoszi

Ui.: Ezúton is szeretném megköszönni Noéminek, hogy sokan rajta keresztül juthattatok el hozzám! Ha még nem jártatok nála, és érdekelnek a körmös témák (manikűrök, lakktesztek és sok minden más), mindenképpen nézzetek be hozzá ide

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése